Monday, October 10, 2011

Milk Booster Saya

Nak senarai sikit pasal milk booster yang serasi dengan saya....:

1)  HORLICKS
 Mesti kena bancuh panas-panas baru best. Biasa kalau minum petang bancuh horlicks cicah dengan biskut kepala lutut... pergh! sangat best. (korang kenal ke biskut ni?)


2)  SUSU HI-GOAT + KURMA + MADU
 Yang ni baru je cuba.... saja suka-suka nak minum tapi alhamdulilah memang menambahkan lagi kuantiti susu. mungkin sebab kandungan kurma di dalamnya.


3)  SAYUR SAWI + DAUN BAWANG
masa berpantang  banyak  jenis sayur yang kita  tak boleh makan kan.. tapi saya suka bila mak tumis sayur sawi campur dengan daun bawang... saya boleh ratah macam tu saje


4)  IKAN YU

buat gulai ikan yu la.... memang membantu untuk tambah susu badan. tambahan pula bila dah buat gulai, ada sekali campuran herba2 eg jintan dan halba


5)  Supplement Obimin

Bukan hanya mak buyung saje yang perlu makan obimin ye, tapi mak yang nyusukan anak juga boleh jadikan obimin sebagai milk booster. ini amat berkesan kepada saya.

Sebenarnya banyak lagi makanan dan supplement yang membantu ibu-ibu untuk menambah susu badan. (silalah bertanya en google). yang ni antara sebahagian yang 'menjadi' kat saya. tapi apa yang penting jangan culas untuk mengosongkan payudara. kalau nak mengepam susu pun malas, makanla sebatalion milk booster pun,pasti korang akan keciwa.

1 comment:

  1. Susu kambing Higoat terbaik dalam kehidupan

    http://www.susuhigoatpower.com

    ReplyDelete